Bademcik

Boğazın arka tarafında bulunan oval şekilli organlara bademcik adı verilir ve bu organlar boğazın her iki tarafında birer tane bulunur. Bu bademcik adı verilen organlar vücudun bağışıklık sisteminde görev alırlar. Ağız yolu ile vücuda girebilecek bakteri ve virüsler ile ilk olarak mücadele edecek organlar bademciklerdir. Ergenlik çağına kadar son derece etkili olan bademcikler vücudun bağışıklık sisteminde ayrı bir yere sahiptir. Fakat bazı durumlarda bademcikler çeşitli nedenlerden dolayı bağışıklık sistemi içindeki görevlerini yerine getiremez bir hal alır. Bunun yanın da ayrıca sık sık iltihaplanma yaparak hastalıklara da kapı aralayacak bir duruma gelir. Kimi bademcik hastalıkları antibiyotik tedavisi gibi belli başlı tedavi yöntemleri uygulanarak tedavi edilirken bazı bademciklerin hem yapısal bozuklukları hem de uzun süre iltihaplanmaları nedeniyle ameliyat ile alınması gerekebilir. Yılda birkaç kez tekrarlayan bu bademcik iltihapları için cerrahi müdahale gerekebilir. Ayrıca bademcikler sadece iltihaplanmakla kalmaz aynı zamanda yapısal bozuklukları nedeniyle uyku sırasında solunumu zorlaştırır. Bu tür durumlarda sağlık açısından tehlike arz eden durumlar olduğu için iltihaplanma olmasa dahi gece uyku sırasında solunum sıkıntısı oluşturabilecek bademcikler de cerrahi müdahale ile alınabilmektedir.

Bademcik Ameliyatı

Bademcik ameliyatı için ilk başta belli tetkiklerin yapılmasında fayda vardır. İlk olarak bademciklerin durumu araştırılır, sık sık iltihaplanma ya da gece uyku sırasında sonlunum sıkıntısına neden olma gibi bir durumun var olup olmadı ortaya konulmalıdır. Bademciklerin bağışıklık sistemi için önemi ortadayken bu iki durum yaşanmadan bademciklerin alınması ameliyatının yapılması çok sağlıklı görülmemektedir.

Bademcik iltihaplanmasındaki sıklık ölçüsünü göre son yıl içinde en az 7 kere, son iki yıl içinde senelik 5 kere son üç içinde ise senelik 3 kere en az bademcik iltihaplanmasının görülmesi gerekir. Bu duruma tonsilit adı verilir. Bu sıklıkla görülen bademcik iltihaplanması için cerrahi müdahale zorunlu bir hal alır. Bu sık iltihaplanma dışında kimi zaman da antibiyotik tedavisi uygulanmasına rağmen bademcik iltihaplanmasının geçmemesi durumu söz konusu olabilir bu gibi durumlarda da uzman hekimlerin tavsiyesi doğrultusunda bademcik ameliyatı gerçekleştirilebilir.

Kimi zaman da bademcikler ilk andan itibaren büyük bir yapıda olabileceği gibi yaşanan iltihaplanma ve enfeksiyonlar neticesinde de olağan dışı bir büyüklüğe kavuşmuş olabilir. Bu olağan dışı büyüme nefes alıp vermede zorluklara neden olduğu gibi uyku sırasında da nefessiz kalmaya neden olabilmektedir. Bu durumda da yapılması gereken olağan dışı büyüklüğe ulaşan bademciklerin ameliyat ile alınmasıdır.

Bademcik Ameliyatı Yapılışı

Bademcik ameliyatı yapılışı itibari ile kısa süren basit ameliyatlardır. Fakat bazı durumlarda ortaya çıkabilecek komplikasyonlar ameliyat sonrası hastanede yatış süresini uzatabilmektedir. Bademcik ameliyatı öncesinde bünyemizde çalışan uzman hekimlerimiz aracılığı ile hastaya ilişkin genel bilgiler ile hastalık geçmişine ilişkin bilgiler alınır ve hastaya ameliyat ile ilgili gerekli tüm bilgiler verildikten sonra hastanın onayı alınır. Bu onay doğrultusunda işinde başarılı ve güler yüzlü çalışanlarımız ile ameliyata hazırlık aşaması tamamlanır. Uzman hekimlerimiz bademcik ameliyatı öncesinde hastaya genel anestezi uygulayarak, ameliyat sırasında hastanın uyutulması ve herhangi bir şey hissetmemesi sağlanır. Cerrahi müdahalede çeşitli yöntemler ve aletler kullanan hekimlerimiz kısa süre içerisinde bademciklerinizin alınması işlemlerini gerçekleştirir. Oluşabilecek kanamaların da önüne geçmek için gerekli tüm tedbirleri alan hekimlerimiz oluşabilecek komplikasyon ya da kanamalarda da anında müdahale ederek ameliyatı başarılı bir şekilde tamamlar. Başarılı geçen ameliyat sonrasında doktorlarımız sağlıklı bir iyileşme süreci geçirmeniz için sizlere bir takım tavsiyelerde bulunacaktır. İlk olarak yazılan ağrı kesici ilaçların doğru şekilde ve doğru zamanda kullanılması acısız bir iyileşme süreci için son derece önemlidir. Bunun dışında ameliyat doğrudan boğaz ve yutak bölgesinde gerçekleştiği için ilk zamanlar yumuşak, püre şeklinde yutulması kolay yiyeceklerin tüketilmesi gerekir. Oluşabilecek sıvı kaybını önlemek amacıyla da ayrıca bol bol su tüketmek son derece önemlidir. Ameliyat sonrası normal yeme durumuna dönünceye kadar doktorun tavsiyelerine uyulması ve tüketilecek gıda listesine riayet edilmesi ameliyat sonrası iyileşme sürecinin kısa sürmesi ve sağlıklı bir iyileşmenin olması için son derece önemlidir.

Bazı durumlarda bademcik ameliyatı sonrasında bazı komplikasyonlar meydana gelebilir. Bu komplikasyonların başında kanama, nefes almada zorluk, susuzluk ve ateştir. Bu tür komplikasyonlar ile karşı karşıya kalan hasta kısa süre içerisinde hekime başvurmalıdır. Özellikle ateş 38 derece ve üstüne çıkıyor ve düşürülemiyor ise ya da parlak kırmızı kan gelmesi urumu söz konusu ise mutlaka hekime başvurmanızda fayda var. Bunun dışında nefes almada zorluk hafif bir boyutta is bu durum geçicidir. Nefes alma zorluğunun şiddeti artıyor ise bu durumda da doktor müdahalesi gerekebilir. Bu belirtiler dışında ameliyat olan çocuk ya da yetişkinlerde baş dönmesi, idrar yapamama, halsizlik, baş ağrısı gibi belirtilerde ortaya çıkabilmektedir. Bu tür durumlarda da tedbir amaçlı doktora başvurmanız gerekir.

Bademciklere ilişkin tedavi ve ameliyatlara ilişkin daha ayrıntılı bilgi almak ve kendinize en uygun tedavi yönteminin uygulanmasını sağlamak amacıyla bizimle iletişime geçebilirsiniz. Uzman hekimlerimiz aracığı ile kısa süre içerisinde tanı ve tedavi yöntemini belirleyerek sizlere en uygun tedavi yönteminde karar kılıyor ve hızlı bir şekilde tedaviye başlayarak sizleri meydana gelen rahatsızlıklardan kurtarıyoruz.  Kimi zaman bademciklerin durumu tedaviden ziyade ameliyat gerektirebilecek bir yapıda olduğundan dolayı aynı şekilde tecrübeli ve uzman hekimlerimiz ile ameliyatınızı acısız bir şekilde gerçekleştiriyoruz. Ameliyat sonrası oluşabilecek komplikasyonlar karşısında sizlere gerekli ilaçları yazarak ve beslenme diyetini hazırlayarak ameliyat sonrasında da sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz. Oluşabilecek komplikasyonlar karşısında sizlerin tedavi sürecinizi takip ederek kısa süre içersinde sağlığınıza kavuşmanız için gerekli tedbirleri alıyor ve ihtiyaç duyulan müdahaleleri yapıyoruz. Eğer sizde bademciklerden kaynaklı hastalık ve rahatsızlıklara sahip iseniz bizimle iletişime geçerek kısa süre içerisinde ve sağlıklı bir şekilde size gerekli olan tanı ve tedavileri uygulanmasını sağlayarak sağlığınıza kavuşabilirsiniz.