Burun Estetiği

Burun Estetiği (Rinoplasti)

Rinoplasti, burnun yüz oranına göre yeniden şekillendirildiği ve yüz profilini olumlu etkileyen önemli cerrahi işlemlerden biridir. Burun yüzümüzün tam ortasında yer almaktadır ve yüzümüzün en önemli belirleyicilerinden biridir. Dolayısıyla operasyon öncesi yüz analizi yapılarak burun hatlarının yüze oranı hesaplanarak yüz uyumu göz önüne alınır. Yüzün yuvarlak ve kare olması, göz açısı ve dudak açısı bu operasyonda doğru bir operasyon yapabilmek adına önemlidir. Bu oranlar doğrultusunda hastalarımızın da kendi isteği de göz önünde bulundurularak gerçekleştirilen ve başarılı geçen operasyonlarımızdan sonra kişiler kendilerini daha mutlu ve özgüvenli hissetmektedir. Ancak bazı hastalar operasyon sonrası kendilerinde görecekleri değişimden endişe duymaktadır. Özellikle de endişelerin en başında doğal bir buruna sahip olamama gelmektedir. Bunun için doktor ile yapılan doğru iletişim ve doktor tecrübesi çok önemlidir. Bu endişeyle bize gelen hastalarımız ameliyat sonrası daha mutlu bir şekilde hayatlarına devam etmektedir.

Burun Eti Tedavisi

Burun eti, halk arasında daha aşina olduğumuz haliyle genzi eti, burun ile boğaz arasına yerleşmiş, üzüm salkımına benzeyen bir görünüme sahip olan lenf dokusu kümesidir. Geniz eti, bademciklere benzer bir göreve sahiptir ancak bademcikler gibi gözle görülebilecek dokular değildirler.

Burun eti, hiçbir neden yokken ortaya çıkabildiği gibi, alerjik durumlar sonucunda da ortaya çıkabilmektedir. Burun etinin alerjik etkenle karşılaşması içindeki kan akımının artmasından dolayı büyümeye sebep olabilmektedir. Bunun yanında, burun iltihapları sonucunda ya da yaşa bağlı olarak, burun etlerinde büyüme ortaya çıkabilmektedir.

Geniz eti, doğumla birlikte vücudumuzda bulunmaktadır ve bademciklerle birlikte 8 yaşına kadar büyür. Bu sebepledir ki, genzi eti büyümesiyle ilgili şikayetler en sık olarak 1 ya da 2 yaşlarında ortaya çıkmaktadır.

Nazal Polipozis

Vücudumuzda. ağız, burun, sindirim sistemi, dış kulak yolu gibi içi boş, hava ile temas edebilen organlarda bu boşlukları döşeyen mukoza denilen yüzeysel bir doku tabakası vardır. Bu doku tabakasından sarkarak büyüyen, et gibi yapılara “polip” adı verilir. Sinüs denilen kemik içi boşluklarda ve burunda bazı hastalıklar sonucu oluşan polipler, yumuşak, soluk renkli, burun içerisine sarkan yapılardır.Polibin oluşma sebebi tam olarak bilinmemektedir, Burun ve sinüs iltihaplarının kronikleşmesi, burun dokusunun uyarıcı bir madde ile devamlı karşı karşıya kalması, alerji, ailesel sebepler, Astım ve kistik fibrozis gibi bazı hastalıklar polip oluşturur.

Polip nasıl tedavi edilir?

Polipler oluştuktan sonra kendiliklerinden kaybolmazlar. Başlangıç safhasında veya çok ufakken ilaçlarla küçültülebilirler, hatta bazen ortadan kaldırılabilirler fakat daha büyük olduklarında ancak operasyon ile temizlenebilirler.

Burun polibi operasyonu son yıllardaki teknik gelişmelerin ışığı altında önemli değişiklikler göstermiştir. Günümüzde burun içerisinden, “endoskop” denilen kamera sistemleri kullanılarak ve çok ince aletlerle normal dokulara zarar vermeden yapılabilmektedir. Bu çağdaş operasyonlar hasta konforu, tedavide başarı, hastalığın tekrarlamaması bakımından oldukça avantajlıdır. Tamamen burun içinden yapılması, dışından hiçbir kesi olmaması nedeniyle çürük, morluk ve iz oluşmaz.

Horlama

Horlama, kişinin uyku ve buna bağlı olarak yaşam kalitesini düşüren önemli bir problemdir. Horlama hastanın kendisi değil, ailesi tarafından fark edilir ve bu durumdan ailenin uyku kalitesi de en az kişi kadar etkilenmektedir.

Horlama Nedenleri

• Fazla kilolu olmak
  • Alkol kullanımı
  • Kas gevşetici ilaçlar kullanmak
  • Yorucu fiziksel aktivite
  • Uyku pozisyonu
  • Burun eğriliği

Uyku Apnesi

Horlamada kişinin daha çok çevresine verdiği bir rahatsızlık söz konusu olmaktadır: Bunun dışında kişinin uyku kalitesini düşürmesi ve sosyal bir problem yaratması dışında kişinin sağlığına zarar vermemektedir. Ancak horlamaya bağlı olarak görülen uyku apnesi tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır.

Uyku Apnesinin Belirtileri

• Horlamanın 3-4 kat daha gürültülü olması
  • Sık sık idrara kalkma
  • Uykuda husursuzluk