Kulak Tedavileri

Beş duyu organımızdan biri kulaktır. Kulağın işlevi sesleri duymamıza ve vücut dengemizi sağlamamıza yardımcı olmaktır. Kulak hastalıkları kulağın bu işlevlerini yerine getirmesine engel olur. En sık rastlanan kulak rahatsızlıkları; kulak akıntısı, kulak ağrısı, kulak çınlaması, kulak tıkanıklığı ve baş dönmesidir. Kulak çınlaması ve baş dönmesi günümüzde en sık rastlanan kulak rahatsızlıklarıdır.

Kulak Hastalıkları Belirtileri

Kulak hastalıkları belirtileri ortaya çıkan kulak rahatsızlıklarına göre değişkenlik gösterebilmektedir. Ağrı, kulak çınlaması, kulak kiri bu belirtilerden bazılarıdır. Aşağıda değişik problem kaynaklı kulak hastalıkları belirtilerinden bahsedeceğiz.

Kulak Çınlaması

Kulak çınlamasının tıptaki adı tinnutustur. Kulak çınlaması şikayeti ile gelen hastalar genellikle kulaklarında cızırtı, uğultu ya da siren sesi gibi bir ses duyduklarını söylerler. Kulak çınlaması hastanın yaşam konforunu olumsuz yönde etkiler. Uzun süreli kulak çınlamasının başlıca belirtileri;

-Alerjik rinit yani saman nezlesi

-Sinüzit

-Kulakta oluşan enfeksiyonlar

-Orta kulakta biriken sıvı

-Denge ve işitme sinirinde oluşan tümör

-İşitme sinlerinde meydana gelen hasar

-Düşük ya da yüksek tansiyonun bulunması

-Kulak zarının hasa r görmesi ya da yapısal bozuklukları

-Kullanılan bazı ilaçlar

-Şeker hastalığı,

-Troid ile ilgili var olan hastalıklar,

-Kulak kiri,

-Orta kulakta bulunan doku kas ve kemik hastalıkları,

-Yüksek ve şiddetli sese maruz kalma,

-Beyinde oluşan tümör,

Kulak Tümörü Belirtileri

Kulak çınlamasının nedenlerinden biri de kulakta oluşan tümördür. Nadir de olsa kulağın yapısında kötü huylu tümör gelişebilmektedir. Kanser yapısında olan kötü huylu tümörler çabuk bölünüp çoğalabildikleri için tedavi süreçleri uzun ve riskli olmaktadır. Kötü huylu tümörler genellikle hızla bölünen ve çoğalan dokularda oluşur. Akciğer ve üreme sistemi bu tür dokulardan oluştuğu için genelde kötü huylu tümörler bu organlarda ortaya çıkar. Kulakta dış kulağı örten deri dışındaki hücreler haricinde hızla çoğalan ya da hormon etkisi altında çalışan bir yapı yoktur. Buna rağmen kulakta bazen kötü huylu tümör oluşabilmektedir. Kötü huylu tümörün başlıca belirtileri;

-Kulakta meydana gelen işitme kaybı

-Kulak içinde meydana gelen dolgunluk hissi

-Dengede durma problemi yaşama

-Baş dönmesi problemi yaşama

-Ağrı

-Kulakta meydana gelen kanama

-Kulakta meydana gelen akıntı

-Kulakta kalp atışları ile aynı anda meydana gelen şeker

-Kulak çınlaması

gibi belirtiler var ise lütfen çok geç kalmadan doktorunuza başvurun.

Baş Dönmesi (Vertigo)

Vücudumuzun dengesini kulak içinde bulunan denge sıvısı adı verilen sıvı sağladığı için, kulakta oluşabilecek hastalıklar baş dönmesine neden olabilir.  Bu hastalarda ilaç tedavisi uygulanır.  İlaç tedavisinin yanı sıra hastalarda tuz ve kafein tüketimi kesilir. Bazı yiyecekler ile sigara, alkol yasaklanır. Bazı vakalarda cerrahi müdahale gerekebilir.

Orta Kulak İltihabı

Boğazımız ile kulağımızı östaki adı verilen tüp birbirine bağlar. Bu tüp kulağı boğazdan gelecek sıvı ve salgılara karşı korur. Orta kulakta biriken sıvıların atılmasına yardımcı olur ve orta kulakta oluşan hava basıncı ile dış basıncın birbiriyle dengelenmesini sağlar. Östaki borusu düzgün çalışmaz ise kulakta iltihap oluşmasına ve basınç artışına neden olur. Çocuklarda östaki borusu daha kısa ve geniş olduğu için yetişkinlere nazaran daha sık orta kulak iltihabı görülür. Orta kulak iltihabının diğer adı otitis mediadır. Genelde 6 ay ile 18 ay arasında bulunan çocuklarda daha sık görülür. 6 yaşından sonraki yaş gruplarında kulak iltihabı daha az görülmeye başlar. Üst solunum yolu hastalıklarının sık görüldüğü kış ve sonbahar mevsimlerinde, kreş ve yuvada vakit geçiren çocuklarda, biberonla besleneler de ve emzik kullanan bebeklerde daha sık görülür. Üst solunum yolu hastalıkları, geniz etinin varlığı, yarık damak, yarık dudak gibi anormal durumlar orta kulak hastalıklarına neden olmaktadır. Orta kulak enfeksiyonu sonucu orta kulakta sıvı birikmesi meydana gelir ve orta kulak ile dış basınç arasındaki basınç dengesi bozulur.  Orta kulak hastalıkları tedavisinde antibiyotik, ağrı kesici, sıcak su ile kulağa tampon uygulama, burun damlası ya ad alerji ilaçları uygulanır. Ateş ve ağrı tüm bu tedavi yöntemlerine rağmen 48 saatten fazla sürer ise kulak zarının çizilmesine ilişkin tedavi aşamasına geçilebilir. Kulakta uzun süre sıvı birikmesi ve bu sıvının dışarı atılamaması halinde işitme kayıpları oluşabilir. Kulağında sıvı birikmesi olan hastalar bir süre tıbbi takibe alınır. Eğer orta kulakta bulunan ve biriken sıvı kendiliğinde çekilmez ya da azalmaz ise kulağa tüp takılması kulak burun boğaz doktoru tarafından uygun görülüp, tedavinin uygulama aşamasına geçilebilir.

Kulak Sinirlerinin Zarar Görmesi

İç kulakta, kulak ya da beyindeki sinirlerin zarar görmesi ile sinirsel işitme kaybı oluşur. Kulak sinirlerinin zarar görmesi sonucu oluşan işitme kaybının tedavisi yoktur. Teknolojinin gelişmesi ile işitme cihazları her geçen gün daha nitelikli ve kullanışlı hale gelmekte ve bu işitme cihazları ile hastaların işitme kaybı en aza indirilmektedir.

Yukarıda bulunan belirtilerin sizde olduğunu düşünüyor iseniz lütfen merkezimize uğrayınız. Sizler kahvenizi yudumlarken kulak tedavilerimiz ile ilgili daha detaylı bil