Ağız kokusu insanları oldukça rahatsız eden bir durumdur. Kişinin kendisini ya da çevresindekileri rahatsız eden ağızdan ya da burundan gelen kötü kokudur.  Ağız kokusunun tıp literatüründe diğer adı halitosisdir. Ağız kokusunun birden çok sebebi olabilir ancak önemli olan kokunun sebepleri araştırılmalı ve ona göre önlem alınmalıdır.

Ağız kokusu sebeplerini iki gruba ayırabiliriz. Öncelikle birinci grupta hemen hemen herkeste olan sabah uyandığınızda oluşan ağız kokusudur. Sabah uyanıldığında oluşan oluşan kokunun sebebi, gece yatarken tükürük bezleri fazla çalışmaz ve tükürük üretimi azalır. Buna bağlı olarak da ağızda bulunan bakterilerin populasyonu artar ve bu bakteriler kötü kokuya sebep olur. Bu tarz kötü kokuların tedavisine gerek yoktur çünkü tedavi edilse dahi tekrarlayacaktır.

Beslenme sonrası ağız kokusu görülmesi mümkündür. Bu durumdaki ağız kokuları fizyolojik kaynaklı olduğu için korkulacak türden ağız kokuları değildir. Koku giderici sprey ya da alacağınız başkaca önlemlerle ağız kokusu şikayetinizi azaltabilir ya da önleyebilirsiniz.

İkinci grupta ise ağızda ya da vücudun çeşitli yerlerinde meydana gelen rahatsızlıklar sonucu oluşan kötü kokudur. Bu tarz kötü kokuların öncelikle alanında uzman doktor tarafından tespit edilmesi ve sonrasında tedavi edilmesi gerekmektedir. Halitosis alanında uzman ve tecrübeli doktorlar tarafından tedavi edilmedikçe daha büyük sorunlara yol açabilir.

Ağız Kokusu Sebepleri Nelerdir?

Ayrıca koku bakteri ve beslenme kaynaklı olabileceği gibi bunun yanında ayrıca ciddi tedavi gerektiren hastalıklardan da kaynaklanabilmektedir.

Kokuya  yol açabilecek bazı durumlar ve hastalıklar şunlardır;

• Diş ve diş eti hastalıkları
  • Sinüs, boğaz ve akciğer enfeksiyonları
  • Ağızda yaralar
  • Reflü
  • Antestezi
  • Şeker hastalığı
  • Laktoz intoleransı
  • Hamilelikle hormon seviyelerinin değişimi
  • Böbrek ya da karaciğer hastalıkları
  • Kadınlarda adet dönemi değişiklikleri
  • Kullanılan bazı ilaçlar
  • Radyoterapi ya da kemoterapi
  • AIDS
  • Kan hastalıkları
  • Bağışıklık sistemi rahatsızlıkları
  • Bademcik hastalıkları
  • Mantar enfeksiyonları
  • Sigara, alkol gibi alışkanlıklar
  • Yaşlanmayla birlikte kullanılan protezler
  • Bağırsak problemleri
  • Dil kökü rahatsızlıkları
  • Ağızda ya da gırtlakta bulunan bazı tümörler

Ayrıca bunların dışında kafeinli içecekler, bazı baharat türleri, soğan ve sarımsak gibi ağızda kötü kokuya sebep olacak yiyeceklerin de zaman içinde fazlaca tüketilmesi de bu kokuya sebep olabilir. Ağız kokusu ile ilgili problemleeinizi çözüme kavuşturmak için Google üzerinden bizimle iletişime geçin.