Mevsimsel Alerji Belirtileri Ve Tedavisi 2022

Mevsimsel alerji belirtileri ve tedavisi 2022 yılı için güncel bilgilere yazımızda ulaşabilirsiniz. Mevsimsel alerjisi olan kişiler, belirli alerjenlere maruz kaldıklarında semptomlar yaşarlar. Polen en yaygın alerjendir ve ağaçlar, çimenler ve çiçekler tarafından salınır. Küf ve evcil hayvanlar da yaygın olarak alerjiye sebebiyet doğrulabilir.

Mevsimsel alerji belirtileri hapşırma, burun akıntısı, kaşıntılı gözler ve boğaz tahrişini içerir. Bazı durumlarda insanlar ayrıca öksürük veya hırıltı yaşayabilir. Mevsimsel alerjiler tipik olarak ilkbahar, yaz veya sonbaharda kendini belli eder. İnsanlar açık hava alerjenlerine maruz kaldıklarında ortaya çıkar. Bununla birlikte bazı insanlar, toz akarları gibi ev alerjenleri nedeniyle kış aylarında da semptomlar yaşayabilir.

Mevsimsel Alerji Belirtileri

Saman nezlesi olarak da bilinen mevsimsel alerjiler, birçok insan için ortak bir sorundur. Mevsimsel alerji belirtileri;

• Hapşırma
  • Burun akıntısı
  • Kaşıntılı gözler
  • Boğaz ağrısı

Bu semptomlara ağaçlardan, çimenlerden ve çiçeklerden gelen polenler neden olabilir. Mevsimsel alerjileri tedavi etmenin en iyi yolu, onlara neden olan alerjenlerden kaçınmaktır. Bu polen sayısı yüksek olduğunda içeride kalarak, pencereleri açmak yerine klimayı kullanarak ve dışarıda güneş gözlüğü ve şapka takarak yapılabilir.

Çocuklarda Mevsimsel Alerji Belirtileri

Çocuklar için mevsimsel alerjiler çok fazla hapşırma, tıkanıklık ve sulanma anlamına gelebilir. Belirgin semptomlara ek olarak, çocukları mevsimsel alerjiden muzdarip olduğunda ebeveynlerin dikkat etmesi gereken birkaç şey daha vardır.

İlk olarak, astım alevlenmelerine karşı tetikte olun. Mevsimsel alerjiler, durumu olan çocuklarda astım ataklarını tetikleyebilir. Çocuğunuz hırıltılı nefes almaya başlarsa veya nefes almakta güçlük çekiyorsa, derhal doktoruna başvurun.

İkincisi, çocuğunuzun nasıl uyuduğuna dikkat edin. Alerjiler, nefes almada zorluk ve horlamaya neden olabilir ve bu da uyku kalitesinin düşmesine neden olabilir. Alerji mevsiminde çocuğunuzun en iyi şekilde hissetmesine yardımcı olmak için yeterince dinlendiğinden emin olun.

Mevsimsel Alerji Belirtileri Ve Tedavisi 2022

Mevsimsel alerji tedavileri, mutlaka uzman bir doktor gözlemlemesi üzerine gerçekleştirilmelidir. Bu durumda bilinçsizce önerilen ilaçlar kesinlikle kullanılmamalıdır. Mevsimsel alerji olarak düşündüğünüz durumunuz, farklı bir hastalık türü olabilir. Bu açıdan sizleri muayene edebilmemiz için Google ile bizlere ulaşınız ve randevunuzu oluşturunuz.